Bæredygtighed og ansvar hos PHM Group
Ansvar er en vigtig del af vores hverdag. Vores medarbejdere i forskellige lande sikrer, at vores kunders hverdag er sikker, fleksibel og bekvem. Resultatet af vores ansvarlige arbejde er tilfredse kunder.
Ansvar er en vigtig del af vores hverdag. Vores medarbejdere i forskellige lande sikrer, at vores kunders hverdag er sikker, fleksibel og bekvem. Resultatet af vores ansvarlige arbejde er tilfredse kunder.
Vores primære opgave er at tage hånd om vores kunder. Hver dag arbejder vi for at skabe en sikker, fleksibel og bekvem hverdag for dem.
Vi tilbyder serviceydelser, der dækker hele ejendommen, både indendørs og udendørs. Vores ydelser omfatter indendørs rengøring og vedligeholdelse, fjernelse af is, snerydning, belysning samt el-, brand- og kemikaliesikkerhed. Vi udfører byggeopgaver, renovering og reparation, landskabspleje og jordarbejde, drænings- og elinstallationer. Desuden tilbyder vi økonomistyring for både boligforeninger og private boligejere. Resultatet af vores ansvarlige arbejde er tilfredse kunder. Vores ansvar hviler på fælles praksisser og retningslinjer, som vi især fokuserer på inden for tre kerneområder: god virksomhedsledelse, en sikker og inkluderende arbejdsplads samt hensyn til klima og miljø.
Mål for bæredygtig udvikling
Da vi udviklede vores bæredygtighedsstrategi, vurderede vi vores drift i forhold til FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling (SDG). Vi har især fokus på følgende mål:
Med disse mål er vi forpligtet til at skabe en bæredygtig fremtid for både vores kunder og samfundet
Vi følger gældende love og regler i hele vores drift og forventer det samme af vores medarbejdere, underleverandører og samarbejdspartnere. Vi respekterer menneskers og medarbejderes grundlæggende rettigheder og behandler hinanden med respekt, lighed og retfærdighed. Vi tolererer ikke nogen form for mobning, chikane eller upassende adfærd og diskriminerer ikke på baggrund af alder, oprindelse, nationalitet, sprog, religion, tro, holdning, politisk overbevisning, fagforeningstilknytning, familieforhold, helbred, fysiske udfordringer, seksuel orientering eller andre personlige forhold.
Alle vores medarbejdere har en skriftlig ansættelseskontrakt og har ret til foreningsfrihed. Vi følger omfattende procedurer, politikker og retningslinjer for personalehåndtering, og professionelle lønrevisorer sikrer ensartede lønprocedurer. Vi accepterer ikke bestikkelse i nogen form i vores virksomhed, og alle medarbejdere i PHM-koncernen forventes at handle med integritet og gennemsigtighed.
Tilfredse og engagerede medarbejdere er den bedste måde at sikre tilfredse kunder på. Hos os findes der mange forskellige typer arbejde, og vi opmuntrer altid vores medarbejdere til at forfølge deres karrieremuligheder og varetager deres bedste interesser. Vi tilbyder vores medarbejdere sunde og sikre arbejdsforhold.
Vores medarbejdere arbejder til tider under udfordrende forhold og er ofte i kontakt med maskiner, køretøjer, udstyr og værktøj. Vi håndterer også en række forskellige kemikalier i forbindelse med vedligeholdelse og rengøring. Derfor er sikkerheden på arbejdspladsen af allerstørste betydning for os. Vi følger gældende love og regler om sikkerhed og sundhed på arbejdspladsen. Vores mål er at reducere antallet af arbejdsulykker med 50 % hvert år sammenlignet med året før.
Vi arbejder lokalt og nyder godt af styrken ved at være en del af en større koncern. Vi er bevidste om, at vores drift kan påvirke miljøet, og vi overholder altid gældende miljølovgivning samt myndighedernes retningslinjer. Vi forventer det samme af vores underleverandører og samarbejdspartnere.
Vi har identificeret de miljøpåvirkninger, der er forbundet med vores forretning, og stræber efter at minimere dem i alle faser af vores arbejde. Reduktion af udledningen af drivhusgasser fra vores industrielle forbrug er vores største miljømæssige udfordring. Vi har forpligtet os til at være klimaneutrale senest i 2035.
Vi er tæt på vores kunder, hvilket betyder, at vi kan planlægge vores transport med det mindst mulige brændstofforbrug. Vores flåde består af tusindvis af køretøjer, herunder varevogne, biler, lastbiler, sneplove og andet udstyr. Vi investerer i køretøjer og maskiner med lav CO2-udledning.
Udvikling af god ledelse og ansvarlighed er et af PHM-gruppens strategiske udviklingsprojekter. Vi følger op på vores bæredygtighedsansvar i koncernens ledelsesteam hver måned. I koncernledelsen er bæredygtigheds- og kommunikationschefen ansvarlig for bæredygtighedsspørgsmål. Derudover drøftes bæredygtig udvikling i ledelsesgrupperne i de respektive lande, når det er nødvendigt. Bestyrelsen følger op på udviklingen af bæredygtighedsarbejdet mindst hvert halve år.
Vi har alle typer kunder. Boligforeninger, ejerlejligheder og private boliger med industrilokaler, erhvervslokaler samt kommunale og private ejendomsejere med lokaler som skoler, alderdomsboliger og sygehuse.
Kontakt os